Nevíte, jak napsat newsletter, který lidi otevřou, přečtou a především poté udělají to, co po nich chcete? Osvojte si následující tipy.
Jak napsat newsletter?
Nepodceňte předmět
Předmět rozhoduje o prokliku. A to víc, než si myslíte. Pokud už nemáte adresáta zaháčkovaného z jiných e-mailů, kde ví, co od vás čekat, musíte si dát záležet. A projít tak přísným sítem zaneprázdněného čtenáře.
A jak takový ideální předmět vypadá?
- Je krátký. Díky tomu se zobrazí celý i na mobilu.
- Zdůrazňuje benefit nebo vzbudí zvědavost otázkou. (Na tu ale v e-mailu musíte odpovědět.)
- Šetří se smajlíky. Používáte při firemní komunikaci smajlíky běžně? Nebojte se použít i v předmětu. Jen to nepřežeňte, ať vás čtenář nepřestane brát vážně.
Zaměřte se na zákazníka, ne na sebe
Raďte, pomáhejte, informujte o věcech, které pro odběratele mají přínos. Podělte se o svoje know-how, je to lepší než výčet vašich úspěchů.
Buďte osobní
Využijte toho, co o svých zákaznících znáte. Oslovení jménem zaujme víc než suché „Vážený/á zákazníku/ce“. Pokud se to k vaší značce hodí, nebojte se zapojit i trochu humoru. Na druhé straně nejsou stroje, jsou tam lidé.
Buďte struční
Jak napsat newsletter? Především stručně. Tohle není seminárka. Buďte konkrétní. Zkracujte. A pak ještě jednou.
Pište bez chyb
Zní to jako příliš banální rada? Procento bezchybně napsaných e-mailů tomu nenapovídá. Text si po sobě přečtěte a vychytejte překlepy. A pokud víte, že čeština není vaše nejsilnější stránka, nechte to na copywriterovi nebo využijte služeb korektora. Text bude srozumitelnější a důvěryhodnější. A taky čtenáři dáváte najevo, že vám na něm záleží.
Dostaňte zákazníka tam, kam potřebujete
Promujete slevu, nový produkt nebo službu? To je všechno super, když se k vám má zákazník jak dostat. Zjednodušte mu život a nenechte ho bloudit. Pomocí jasných kroků (tlačítek) ho odveďte tam, kde se celé dění odehrává.
Chyby, které možná děláte, aniž byste to tušili
Hodně lidi si myslí, že ví, jak napsat newsletter, ale opak je pravdou. Máte už vyladěný obsah, ale stejně to nefunguje podle představ? Průměrná míra otevření newsletterů je okolo 22 %. Pokud je to méně, je potřeba se do toho ponořit hlouběji. Neděláte následující chyby?
Posíláte na nerelevantní adresy
Nakoupený seznam adres? Na to zapomeňte. Posílejte jen lidem, kteří o váš produkt nebo službu projevili zájem. A i ty čas od času vytřiďte. Několikrát do roka si udělejte čas a vymažte ze seznamu ty, kteří v posledních měsících žádný váš e-mail neotevřeli.
Nemáte souhlas s odběrem
Vyhněte se nechtěnému spamování. Po zadání adresy do přihlašovacího formuláře automaticky odesílejte potvrzovací e-mail s odkazem, na který uživatel musí kliknout a odběr potvrdit. Tak si vybudujete základnu odběratelů, kteří o vaše novinky stojí.
Zapomínáte e-mail otestovat
Chyby nejlépe vychytáte, když si e-mail nejdřív pošlete na vlastní adresu. Zobrazuje se vše, jak má? Fungují odkazy a je stránka čitelná i na telefonu?