fbpx
Planning the game

Rockway

Popis klienta


Vše pro motorkáře a jejich stroje

E-shop Rockway.cz nabízí více jak 80 tis. produktů pro motorkáře – výbavu pro jezdce a motorky i prodej motorek přes e-shop. Tento e-shop se specializuje na vše kolem motocestování. Motorkáři, kteří rádi na svém bajku jezdí dlouhé cesty, potřebují nejen specifické oblečení, ale i vybavení na motorku.

průběh spolupráce

Jak nastartovat online kampaně našláplou grafikou a zvýšit návštěvnost e-shopu a počet objednávek?

  • Nejdřív jsme rozjeli kampaně na sociálních sítích, což vedlo ke zvýšení obratu o 35% během prvních dvou měsíců
  • V další fázi spolupráce jsme se zaměřili na rozesílání newsletterů dle sezónních témat, optimalizaci PPC kampaní, SEO analýzu a z ní vyplývající doporučení pro  technické revize na e-shopu a obsahový plán.
 

grafické podklady

Ke každé kampani jsme přistupovali individuálně a tvořili pokaždé originální sadu vizuálů ve formátech pro Facebook, Instagram i web. Všechny kampaně jsou však založeny na podobném vizuálním stylu. Kromě ucelených kampaní jsme spustili i sady reklam cílené na značky. Ukázka designově zpracovaného akvizičního carouselu na oblíbenou značku u cílové skupiny, kterou jsme na FB oslovovali:


newsletter

Vzhledem k tomu, že klient disponoval databází kontaktů pro rozesílku, rovnou se nabízelo do kampaní zahrnout i emailing. 

Vytvořili jsme šablonu, identitu a pravidelně každou tématickou kampaň odstartovali newsletterem, který následovali PPC kampaně na Facebooku a Googlu.

 


Revize PPC kampaní

PPC kampaně na Google byly 3 roky bez pravidelné správy. Klientovi jsme doporučili revizi a optimalizaci s udržením 5 % PNO, což se nám povedlo a výrazně jsme  tak snížili průměrnou cenu za prokliky. 

Při vyhodnocování výkonnostních kampaní doporučujeme našim klientům dělat závěry po 3 měsících správy, protože 14–30 dní běží sběr dat, který vede k průběžným optimalizacím  a testování nových kampaní.

Bohužel, majitel e-shopu zastával tvrdou politiku „platím jen za úspěch” a nedokázal pochopit, že na vyhodnocení všech revizí potřebujeme alespoň 3 měsíce a nejsme schopni pracovat na měsíční bázi, uvidíme, jak to půjde a podle toho se domluvíme dál.

Vyhodnocoval námi provedené revize a optimalizace na měsíční bázi, což  není z pohledu efektivity objektivní. Po 3 letech, kdy byly kampaně bez správy, bylo potřeba udělat hodně změn a testovat nové typy kampaní. Výsledky takto radikální revize nelze vyhodnocovat po měsíci od revize. 

 


Závěrem

Povedlo se nám u tohoto e-shopu navýšit obrat, ale zároveň se nám potvrdilo, že úspěšný online marketing jsme schopni poskytovat jen e-shopům, které reflektují naše doporučení.

Při spolupráci je potřeba součinnosti s klientem, úspěch nezáleží jen na atraktivních a dobře mířených kampaních, ale i na uživatelské přívětivosti e-shopu. Klient nedal na naše doporučení, což vedlo k velkému množství opuštěných košíků a nízkému konverznímu poměru e-shopu. 

Z naší pozice správce kampaní jsme udělali, co jsme mohli, ale nemohli jsme ovlivnit to, co byla odpovědnost klienta. Proto jsme spolupráci po oboustranné dohodě raději ukončili. 

Odpovědnost za úspěšnost kampaní je 50 % na straně správce e-shopu a 50 % na straně správce kampaní. 

Díky a ahoj, i toto se v naší branži děje a chtěli jsme na to poukázat.


Poučení z této spolupráce zní:

Dlouhodobá spolupráce založená na vzájemné důvěře je nejdůležitější faktor úspěchu! 

 

 

Chtěli byste, abychom se podobným způsobem pustili do Vašeho e-shopu? Není nic jednoduššího než se nám ozvat!