8 důvodů, proč nevyužíváte prodejní potenciál stránky „O nás“

Nedílnou součástí každého dobrého webu je stránka „About us“. Máte tam totiž jedinečnou šanci představit sami sebe tak, abyste v očích čtenářů ještě zvýšili svoji kredibilitu. Drtivá většina stránek ji ale vůbec nevyužívá a obrovský potenciál sekce „O nás“ zůstane nenaplněný. Proč k tomu dochází? A jak se těchto chyb můžete vyvarovat?

Nejčastější chyby, kterých se dopouštíte na stránce „O nás“

1. Nemáte sekci About us

Úderné texty na homepage i jednotlivých podstránkách, atraktivní design a UX na top úrovni, takže proč si kazit dojem nějakým „O nás“? Vždyť to je hrozný klišé. Co tam o sobě asi tak máte napsat? Anebo popustíte uzdu kreativitě a pojmenujete tuto nudnou a ryze doplňkovou část webu jinak. Třeba „žena za webem“ nebo „my všichni prací ve firmě povinní“, díky čemuž se přece každý musí pousmát a ocenit vaši originalitu.

Omyl. Marketingový expert Steve Krug ve své knize Don´t Make Me Think upozorňuje, že nikdo nechce přijít na vaše stránky a složitě hledat, kdo jste a co děláte. Každý web potřebuje sekci „O nás“, tak se nesnažte být přehnaně inovativní a nazvěte ji tak. V jednoduchosti a pochopitelnosti je krása.

2. Schováváte se pod pseudonymem

Představte si, že bych vás chtěl doporučit konzervativněji založenému kamarádovi. Ten si rozklikne odkaz, který mu pošlu, ale nezjistí z něj, jak jmenujete. A okamžitě ho opouští. Lidi zkrátka chtějí vědět, s kým mají tu čest. Jasně, nicky jako „Luxusní micina“, „Mrtvá nevěsta“ nebo „Blonďatá běhna“ na sociálních působí cool, ovšem na seriózním webu (berete svůj byznys přece vážně, ne?) vám často akorát ubírají na kredibilitě. Sejměte ze sebe alespoň v této sekci masku a představte se pravým jménem, jak se ve společnosti sluší a patří.

3. Jste zbytečně skromní

Nabízíte nějaké odborné služby a vlastníte příslušný titul nebo certifikát, který vás opravňuje k výkonu této profese? Dejte je tam. Důvěryhodnost poletí strmě vzhůru. To samé platí pro pěkné umístění v oborových soutěžích. Když najdu na webu mladé architektky zmínku o nějakém ocenění, ihned si řeknu, že asi musí být dost dobrá, ač jsem naprostý laik a nerozeznám baroko od gotiky.

4. Neukážete se

Samozřejmě, ne každý vypadáme jako Brad Pitt a hodně lidí nejsou úplně fotogenických, nicméně i když nám to může být sebevíc nepříjemné, tak spolu s našimi službami prodáváme i sami sebe. A vždycky je lepší mít možnost si k jménu přiřadit i obličej. Dokážete si totiž mnohem lépe udělat orientační názor, o koho jde a získáte mylný, ale velmi důležitý dojem, že dotyčného trošku znáte.

5. Nuuuudný text

Většina lidí nemá problém alespoň rámcově vymyslet obsah celého webu, ale jak dojde na sekci „O nás“, tak jsou rázem v koncích. A dopadne to nicneříkající slohovkou plnou prázdných frází a slovní vaty. Psát o sobě je těžké, ale jde to. Jak?

Pište tak, jak píšete vždycky. Nezalekněte se toho, že tohle je o vás. Pokud vám to dělá problém, zkuste si představit, že píšete o někom jiném a vyprávějte ten příběh ve třetí osobě. Uvidíte, že to půjde líp. Pak to jenom převedete do první. A nebojte se to občas odlehčit. Tohle je neformálnější část, takže nějaký vtípek nebo sebeironie vůbec nevadí.

6. Video killed the copy star

Video je výborný způsob, jak si rychle vytvořit vztah s návštěvníky. Ti hned zjistí, jak vypadáte a z barvy hlasu, dikce a mimiky si snadno udělají první dojem. Jenže někteří z nich mohou být zrovna v práci, kde si vás nemůžou poslechnout. Anebo nemají 4 minuty a 58 vteřin času a trpělivosti, aby se s vámi takto seznámili. Využívejte tedy video opatrně, úsporně a jen v kombinaci s textem.  Ať uspokojíte každého.

7. Long story long

Dobré příběhy jsou skvělé. Zaujmou, vtáhnou, vzbudí emoce a vytvoří názor nejen na vás, ale i vaše služby. Jenže bývají velmi, velmi vzácné. Jak odvyprávět story of your life, aby zaujala vaše čtenáře? Zaměřte se v ní na to, co je zajímá – oni samotní a věci, které jim prospějí.

8. „O nás“ ve skutečnosti není o nás

Že to nedává smysl? Na první pohled možná, ale nenechte se zmást tím názvem, jako drtivá většina lidí. Ti si totiž neuvědomují, že sekce „O nás“ je ve skutečnosti o návštěvnících, čtenářích a potenciálních zákaznících. Oni jsou důležití, vy jste jen prostředník, který jim to opět připomene. Pojměte tedy tuto stránku jako dialog s potenciálním zákazníkem. A mluvte o tom, jak mu pomůžete.

Zaměřte pozornost na něj, protože vy nemáte 10 let zkušeností – vy už celou dekádu naplňujete jeho touhu po X, zbavujete ho strachu z Y a řešíte jeho problém Z. Takže ano, „O mně“ je opravdu místo, kde máte jedinečnou příležitost mluvit o sobě, ale pouze v kontextu toho, jak posloužíte těm, kteří to budou číst.

Chcete vytěžit i ze stránky „O nás“ maximum? Napište nám na info@gameplan.cz. Vyladíme vám celý web a navrhneme údernou sekci „About us“, která bude pojednávat o vás, ale zároveň promlouvat k lidem. A především – prodávat.