On-line rebranding checklist

Mluvit o tom, že rebranding není výhra v loterii a uchýlit se k němu by mělo být zřejmě jedno z posledních řešení, je asi zbytečné. Pokud už ale čtete tento návod, není zřejmě ve vašem businessu jiné volby a my se vám tento mnohdy frustrující proces změny značky pokusíme co nejvíce usnadnit.

Půjdeme tedy rovnou na věc. Na začátku neopomeňte několik klíčových věcí. Určete kdo, bude za dílčí úkoly zodpovědný a nastavte pevné termíny pro jednotlivé fáze. Zároveň jasně vysvětlete všem spolupracovníkům, proč rebrandujete, co je v průběhu čeká a jaký by měl být ideální výsledek.

A teď už konec omáčky a pusťme se do práce. Tady máte vše, co v onlinu nesmíte zapomenout.

Webové stránky

  • Doména a její varianty – starou doménu si ponechte a u nové si zaregistrujte i její varianty např. s pomlčkou nebo jinou koncovkou cz, eu, com a další, podle toho, jestli uvažujete i o expanzi na zahraniční trhy

 

  • Upravte obsah webu – projděte celý web a zkontrolujte, kde zmiňujete starý název a upravte ho za nový. Pokud máte hodně stránek, tak na konci checklistu najdete tip, jak snadno vyhledat daný výraz pomocí online nástroje. To stejné platí i u blogu a dalších vašich webů.

 

  • Online formuláře – nezapomeňte ověřit, jestli např. na reklamačním formuláři nebo dalších PDF dokumentech nemáte staré logo. Tohle samozřejmě neplatí jen v onlinu, ale tady řešíme hlavně online stránku rebrandingu.

 

  • Fotografie – nezapomeňte ověřit, jestli třeba nemáte na webu fotky se starým logem nebo u e-shopů může být problém s podpůrnými fotkami balení, na kterém je staré logo.

 

  • Aktualizovat logo – důležité je si včas zajistit nové logo

 

  • Aktualizujte favicon – nezapomeňte i na aktualizaci faviconu, který se nachází v levé části adresního řádku a zobrazuje se nejen na kartě v prohlížeči, ale také organickém vyhledávání na Seznam.cz

 

  • Přesměrovat starý web – jedna z nejdůležitějších věcí při přechodu na novou doménu. Tady si práci nástrojem moc neulehčíte, maximálně vyexportováním přes sitemapu současných stránek. Pak je nutné ručně doplnit novou variantu URL. Vždy se ale poradťe s programátorem, jelikož často se při rebrandingu upravují i www URL, aby vyhovovaly novým standardům.

 

  • Aktualizujte měřící kódy – nezapomeňte upravit i nastavení analytických nástrojů, nejen název, aby se všichni po rebrandingu orientovali, ale zároveň je potřeba upravit i nastavení a měřící kódy (Google Analytics, Google Webmaster Tools..). To platí i pro nasazení měřícících kódu pro Google Adwords, Sklik apod.

 

  • Přegenerování XML feedů – zkontrolujte, zda máte v pořádku XML feedy, které posíláte do zbožových srovnávačů a reklamních systémů.

 

  • Sitemapa – často se zapomene i na kontrolu sitemapy, tak na to nezapomeňte i vy. Stačí zadat za doménu /sitemap.xml

SEO

  • Titulky – zkontrolujte a upravte název stránky.

 

  • Metapopisky – je potřeba zkontrolovat i metapopisky stránek, které slouží hlavně vyhledávačům, jestli v nich není uveden starý název. Pomocí online nástrojů se dají snadno vyexportovat všechny metapopisky i titulky, včetně klíčových slov. Pak jen stačí projít a upravit, kde je potřeba.

 

  • Zpětné odkazy – pomocí placených nástrojů se dají dohledat zpětné odkazy, které vedou na vaše stránky. Co nejvíce si jich zkuste upravit. Najděte si kontakt a oslovte druhou stranu s žádostí, že u vás probíhá rebranding a chcete, aby i odkazy byly aktuální.

Sociální sítě

U sociálních sítí upravte hlavně URL, název stránky, nový kontaktní e-mail a informace o firmě. Až upravíte profily, nezapomeňte, že nové odkazy musíte upravit na webových stránkách, např. ve všech typech e-mailů nebo na blogu.

  • Linkedin
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Youtube
  • Pinterest
  • Instagram
  • Facebook

Zbožové srovnávače

Je potřeba upravit logo, název stránky/profilu, kontaktní e-mail, URL webu a vložit nové přegenerované XML feedy. Na Heurece pro změnu názvu musíte kontaktovat zákaznickou podporu.

  • Heureka
  • Zboží.cz
  • Google Shopping

Firemní zápisy

Nezapomeňte editovat firemní zápisy, stačí zadat název firmy do vyhledávače Seznam.cz a Google a projít alespoň první dvě strany a upravit údaje o firmě.

  • Firmy.cz
  • Google My Business
  • Najisto.cz
  • a další

Reklama

  • Bannery – zkontroluje bannery, jestli na nich nemáte staré logo nebo název firmy textově. Musíte si nechat vyrobit nové bannery.

 

  • Affiliate – pokud provozujete partnerský provizní program, informujte e-mailem partnery, aby si upravili odkazy, vyměnili bannery, načetli nové XML feedy a hlavně taky o tom, že program kromě názvu bude fungovat i nadále ve stejném režimu.

 

  • Google Adwords – zkontrolujte bannery, textové reklamy, nativní reklamy, prostě všechny reklamy. Upravte nejen brandové zmínky, ale také upravte URL, vložte nové logo a znovu připomínáme, vložte správné měřící kódy na nový web. Kontrolu většinou provede ten, kdo se stará o reklamí účet. Správné měřící kódy většinou vloží programátor.

 

  • Sklik – zkontrolujte bannery, textové reklamy, nativní reklamy, prostě všechny reklamy. Upravte nejen brandové zmínky, ale také upravte URL, vložte nové logo a znovu připomínáme, vložte správné měřící kódy na nový web. Kontrolu většinou provede ten, kdo se stará o reklamní účet, což je často sám Seznam.cz. Správné měřící kódy většinou vloží programátor.

 

  • Facebook Ads – zkontrolujte bannery, textové reklamy, nativní reklamy, prostě všechny reklamy. Upravte nejen brandové zmínky, ale také upravte URL, XML feed do katalogu produktů, vložte nové logo a znovu připomínáme, vložte správné měřící kódy na nový web. Kontrolu většinou provede ten, kdo se stará o reklamí účet. Správné měřící kódy většinou vloží programátor.

Emailing

  • Direct e-mailing (newsletter) – aktualizujte hlavně logo, nové URL a kontaktní e-mail.

 

  • Transakční e-maily – stejně jako u newsletterů nezapomeň upravit logo, URL odkazy, odkazy na sociální sítě či podpisy.

 

  • E-maily zaměstnanců – často se zapomíná na podpisy zaměstnanců ve firemních e-mailech, proto všechny ve firmě informujte, aby si je zkontrolovali a upravili kontaktní údaje a odkazy na firemní weby.

Jak si usnadnit rebranding?

Využijte nástroje. Za nás doporučujeme Marketingminer, stačí vložit sitemapu a zadat, jaké slovo hledáte, právě třeba současný název firmy, který chcete změnit. Tento nástroj za vás projde stránky a vyexportuje URL, na kterých se hledaný výraz nachází.

TIP – MarketingMiner má služba MINEE zdarma, tak se stačí jen zaregistrovat.


Pokud byste potřebovali poradit, nebojte se na nás obrátit.