Jak na copywriting pro e-shop

Založit si e-shop není dnes už žádná věda. Jak se ale neutopit v moři konkurence a doplavat na první příčky vyhledávačů? Klíčem k úspěchu je kvalitní copywriting pro e-shop.

Jak na copywriting pro e-shop?

Poznejte produkt a cílovou skupinu

Máte vlastní produkt? Znáte o něm každý detail, tak se o to nebojte podělit. To, co vám přijde samozřejmé, totiž zákazníkovi vůbec jasné být nemusí. Pokud produkt přeprodáváte, dobře se sním seznamte, ať o něm můžete napsat veškeré přínosy a nic nevynechat.

A komu prodáváte? Poznejte své zákazníky. Nalaďte se na ně. E-shop s luxusními šperky bude chtít jinou komunikaci než třeba snowboardové oblečení nebo autodíly. Nastavte si tón komunikace a toho se držte.

Produktové texty

Raďte, pomáhejte, informujte o věcech, které pro odběratele mají přínos. Podělte se o svoje know-how, je to lepší než výčet vašich úspěchů. A máme tu samotné psaní. První problém nastává už v délce samotného textu. Dlouhý nebo krátký? Oba druhy fungují, ale…

Jděte na to selským rozumem

Levnější produkty lidé nakupují i bez podrobné analýzy. Dlouhý text by mohl spíš nudit než přesvědčit. Dražší produkty vyžadují už větší míru porovnávání a hledání informací. Tady se rozhodně hodí vypsat veškeré přínosy, argumenty, a parametry. Jaké jsou znaky kvalitního copywritingu pro e-shop?

  • Pište srozumitelně: Cizí slova vám možná dodají pocit profesionality, ale zákazník chce produktu rozumět, ne se přesvědčit o tom, kolik cizích slov znáte.
  • Buďte konzistentní: V celém e-shopu se držte se nastaveného komunikačního tónu.
  • Buďte lepší než konkurence: Poskytněte dostatek informací, které návštěvníka přesvědčí, že už nemusí hledat jinde.
  • Probuďte emoce: Když si o sobě rádi myslíme, že jsme racionální, výzkumy potvrzují opak. Proto se nebojte do popisu dostat emoce. Většinou nakupujeme srdcem, ne hlavou.
  • Neprodávejte produkty, řešte problémy: Rozměr, materiál nebo funkce? Každá vlastnost jde převést na výhodu. Tak si představte si, že produkt sami používáte. S čím vám pomůže a s čím pomůže dokonce lépe než třeba konkurenční výrobky? Dáme vám příklad: bunda je z funkčního materiálu vs. bunda vás v dešti udrží v suchu až 5 hodin.
  • Buďte upřímní: Pište jen pravdivé informace, vyhnete se tak negativním recenzím a reklamacím výrobku nebo služby.
  • Pište pro lidi i pro vyhledávače: Kreativní popisky možná zaujmou, ale nejdřív je musí návštěvník najít. Proto nepodceňujte SEO (optimalizaci textu pro vyhledávače) a používejte vhodná klíčová slova, která získáte na základě analýzy. Ale ani tady nezapomínejte, že stále píšete hlavně pro zákazníka a váš text musí mít hlavu a patu.
  • Buďte originální: Používejte svoje texty, ne texty stažené od výrobce. Díky unikátním textům se snáz dostanete na přední příčky vyhledávačů.
  • Vnímejte zákazníka: Na co se zákazníci nejčastěji ptají? Ušetřete je dotazů a rovnou informace přidejte do popisku. Pro začínající e-shop je poučné nakouknout ke konkurenci.
  • Formátujte: Používejte nadpisy, podnadpisy a nejdůležitější informace vytučněte. Netrapte návštěvníka monolitem textu.
  • Prezentujte tvrdá čísla: Nepište, že produkt šetří peníze nebo že baterie vydrží dlouho. Měsíčně ušetřených 500 Kč nebo 15 h nepřetržitého provozu udělají lepší službu.

CTA a další mikrotexty

Nenápadná, ale důležitá součást copywritingu pro e-shop. Pod mikrotexty spadají akční tlačítka i třeba texty v kontaktních formulářích. Mají za úkol přesně a jasně zákazníka navigovat, aby netápal. Správně napsané CTA, tedy výzva k akci, vám může z návštěvníka udělat zákazníka. A rozhodně tu není místo na slohy. Texty musí být krátké, úderné a srozumitelné. I tady dodržujte nastavený tón komunikace.

Pod mikrotexty bychom zařadili i další lahůdku, 404 error page. Chybová stránka, která nikam nevede, vás může připravit o zákazníka. Proto pro ni připravte originální text, který návštěvníka odvede zpět na web. Humor a nadsázka rozhodně error nebude.

Chtěli byste vyladit svůj copywriting e-shop, ale zatím na to nebyl ten správný čas? Nebojte se vložit ho do rukou našich odborníků, kteří vám s tím pomůžou.