Planning the game

EDUCA – veletrh vzdělávání

o co jde?


Chystá se veletrh pro studenty ...

Byli jsme požádáni, abychom se společně s naším klientem Syner účastnili veletrhu vzdělávání Educa. Jedná se o největší lokální veletrh zaměřený na žáky, kteří se rozhodují, jakou zvolit střední školu. Účelem firem je vzbudit v nich zájem o svůj obor, aby si tak připravili potenciální budoucí zaměstnance. Našim úkolem bylo vymyslet kreativní koncept, který by k našemu stánku v liberecké Homecredit aréně nalákal mladé zájemce o studium některého z oborů. Rozhodli jsme se tak spojit na první pohled tři nesourodé obory a dokázat, že v synergii je síla. Syner reprezentoval stavitelství, Gameplan kreativitu a Sinners e-sport.

educa_pruh

počáteční výzva

Jak spojit tyto naprosto rozdílné oblasti?

Starý dobrý Minecraft – hra, kterou hrají po celém světě miliony dětí i dospělých. Hra, která reprezentuje herní průmysl, stavitelství i potřebnou kreativitu. Základní idea je na světě a teď bylo nutné připravit po všech stránkách originální a zábavnou kampaň, která přitáhne na veletrhu pozornost většiny návštěvníků.

Tu jsme museli rozpracovat pro on-line i off-line. Bylo nutné přijít s konceptem, se kterým budou moci mladí interagovat a jehož aktivaci provedem čistě online. Jakmile se nám je podaří zaujmout, kampaň poslouží rovnou jako pozvánka na veletrh, kde se akce překlápí i mimo internet.

Akvizice mladých stavbyvedoucích

Do karet nám hrál fakt, že sportovní arénu ve které se EDUCA koná postavil Syner a my se rozhodli, že tento areál necháme postavit ještě jednou – tentokrát ale v počítačové hře Minecraft. Abychom vzbudili patřičný zájem, pojali jsme to celé jako soutěž, ve které mohl nejlepší stavitel vyhrát iPhone SE, nebo dres Sinners na míru. Tuto velkou soutěž jsme podpořili ještě přímo na místě, kde měly děti možnost vyplnit na tabletu krátký dotazník a tím se zapojili ještě do slosování o chytré hodinky Apple Watch.

Spolupráce s Beskim

Nikdo z naší Gameplan party Minecraft nehraje, a tak bylo nutné sehnat někoho, kdo je na tom o poznání lépe. Podařilo se nám domluvit spolupráci s jedním z předních českých youtuberů, kteří se specializují právě na tuhle hru. Beski pro nás natočil video, kde celou arénu postavil a rovnou poradil svým sledujícím i pár triků, které při realizaci použil. Zároveň představil všechny tři naše firmy a také fanoušky pozval na veletrh EDUCA. Video umístil na svůj kanál, který sleduje téměř 50 000 mladých lidí a 30 % z nich přesně zapadá do cílové skupiny, na kterou je naše kampaň zaměřena. Video se setkalo se spoustou kladných reakcí a do soutěže se přihlásilo několik desítek lidí!

Microsite jako rozcestník

Pro účely naší soutěže a informování o veletrhu jsme vytvořili microsite, která běží na subdoméně našeho náborového webu pro Syner, kde kromě informací o veletrhu EDUCA a pravidlech soutěže měly děti rovnou možnost nahrát screenshot svojí Home Credit Areny a přihlásit se tak do soutěže.

Promo na sítích

Jako jediní z účastníků veletrhu jsme rozjeli poměrně spanilou jízdu a naší kampaň spustili ještě před samotným konáním akce, jako takový teaser, abychom oslovili potenciální návštěvníky. V rámci kampaně na sociálních sítích jsme pracovali se samotným videem od Beskiho a také s placenými kampaněmi na Facebooku a Instagramu. Obsah a informace o konání akce jsme tak dostali k téměř 100 000 dětem z naší cílové skupiny z lokalit v dojezdové vzdálenosti. K propagaci jsme využili sociální sítě naší náborové kampaně Je čas posunout se dál, ale také profily e-sport týmu Sinners.

o co jde?


Na místě konání

Zájem o naší akci byl zřejmý, teď ještě zbývalo připravit hezké kulisy pro setkávání se s návštěvníky – možná budoucími stavbyvedoucími. Připravili jsme grafický návrh stánku, který měl působit moderně, svěže a ukrývat odkazy na řemesla, které naše firmy reprezentují. Jak se to povedlo, můžete posoudit sami. Na místě měli lidé také možnost vyplnit krátký dotazník, jehož odesláním získal Syner zajímavá data o potenciálních budoucích zaměstnancích a jeden z vylosovaných tazatelů získal navíc Apple Watch.

Můžeme říct, že u našeho stánku bylo zkrátka nejvíc život a to z několika důvodu. Rozjeli jsme originální a zábavný koncept, který cílovku bavil! Podařilo se nám kreativně propojit 3 odlišné obory. Byli jsme s uchazeči v kontaktu před akcí i v jejím průběhu. Dokázali jsme, že je Syner progresivní firma, která jde s dobou a chápe, jak mladá generace přemýšlí a která ví, jak je zaujmout.

Chtěli byste, abychom se podobným způsobem pustili do restartu Vašeho eshopu? Není nic jednoduššího než se nám ozvat!