Planning the game

Ponožky-tlapka.cz

hezky od začátku

Zajímavý klient

V polovině listopadu se s námi spojil tento e-shop s ponožkami, spodním prádlem, župany, atd… 

Dostali jsme info, že stávající agentura (opět poměrně známá větší agentura) nedává výkonu, to co by měla a že obrat oproti předešlému roku je na tom celkem bídně. Bylo to poměrně na rychlo… Připravit kompletní 360° kampaně napříč všemi kanály, třeba během max. jednoho týdne nám přišlo nereálné a uprostřed sezóny by nám to i celkem paralyzovalo tým. Navíc PPC kampaně na Google a Skliku chtějí nějaký čas, než z nich dostaneme maximum… Klient je to ale zajímavý a tento sortiment v našem portfoliu ještě nemáme, navíc dost prodávaného zboží je české výroba a zároveň se jedná o super vánoční dárek. Tak jsme si řekli, že zatím slíbíme na zkoušku FB výkon a že sezonu ještě zachráníme! 🙂

plán hry

Jaký jsme zvolili gameplan?

Vybrali jsme ze sortimentu produkty, které mají podle nás potenciál, v Google Analytics jsme si pro jistotu ještě prošli prodávanosti všech produktů a sestavili jsme mix. za nás top 20 produktů. Nechali jsme si od klienta tyto produkty zaslat a pustili jsme se do přípravy kreativ. Vytvořili jsme několik kreativ, které jsou přesně dle našeho gusta – úderné, pohyblivé, tzv. “stop scrolling effect”. Kombinovali jsme námi ověřené barvy, fonty, různé další prvky. Vytvořili jsme sadu kreativ, která obsahovala několik různých variant formátů, textů, prvků pro testování. Připravili jsme i několik UGC materiálů. V Gameplanu máme inhouse vlastní slušně vybavené foto/ video studio a jsme tedy schopni sami a poměrně rychle veškerou kreativu připravit a když se nám něco nelíbí, tak třeba jen operativně blýsknout znovu.

No, co vám budu povídat. Vzal jsem to osobně jako challenge a celý tenhle projekt jsem si v rychlosti zmanagoval sám. Od strategie, přes detailní briefing kreativ až po nastavení kampaní v business manageru a jejich škálování. Od klienta bylo povolené PNO 20%. 

hra začíná

Jaký byl postup?

První, co jsem udělal byl audit stávajících kampaní v business manageru. Našel jsem tam skrytý poklad, který vůbec nebyl využit na maximum. Byla to jedna reklama, se kterou se v následujících dnech děly věci. Tuto reklamu jsem doplnil o další nové kreativy a pustil se do nastavování. 

Stávající agentura, tomu opravdu moc nedávala… Vytvořil jsem nové cílovky a vzal tu již zmiňovanou reklamu. Postupně se mi povedlo téměř zdesetinásobit denní rozpočet a získat jen přes tuto reklamu stovky nových objednávek během pár dnů a PNO bylo ještě nižší, než tam bylo doposud. Vlastně první dny jsem jen přidával a přidával rozpočet několikrát denně a jen čekal, kdy to PNO konečně přestřelím, ale to se mi asi 14 dní nepodařilo 😁 …a pak už se spíše blížily Vánoce a sezona pomalu končila… Do toho jsem spustil všechny ostatní kampaně s novými materiály, které se rozjely velmi brzo a během pár dní tvořily cca 50 % celého obratu už nové kampaně.

na maximum

Škálování

Postupně jsem zjistil, že jeden typ ponožek úplně drtí vše ostatní zboží, tak jsem upustil od mých oblíbených akvizičních CBO kampaní s vysokým budgetem a hodně kreativami. Připravil jsem asi 7 samostatných kampaní, které byly rozděleny po produktech. Nové kreativy byly o dost modernější a s důrazem na to prodat produkt hned. Obsadili jsme všechny formáty od stories, které se nevyužívaly vůbec, až po pravý sloupec. PNO se dařilo držet celou dobu a prodávali jsme další a další produkty, díky kterým jsme obrat stále navyšovali. No škoda, že s příchodem Vánoc a zároveň značným úbytkem skladových zásob jsme museli reklamy pozastavit či hodně ponížit budget. 

TIP: Často využívám u CBO kampaní minimální útratu pro sadu reklam, aby se mi na začátku všechny kampaně rozjely! Což je velice důležité a dost agentur ani freelancerů o této funkci ani neví!

hra ještě nekončí

Shrnutí spolupráce a challenge do nového roku!

Byla to opravdu jízda a zároveň hanba pro předchozí agenturu. Klientovi jsme zachránili sezonu a téměř vyprodali opravdu poctivě zaplněný sklad. Od nového roku jsme pro klienta začali makat už tak, jak to máme nejradši na komplet 360° správě všech výkonnostních kanálů, e-mailingu a tvorbě obsahu. Dáme vědět za nějakou dobu, jak se nám daří, ale za cíl jsme si dali navýšit obrat e-shopu o 100 % za tento rok. Máme rádi challenges a když dostaneme plnou důvěru od klienta, připravíme pořádný gameplan, tak se pod našima rukama často začínají dít velké věci! 📈 Naší prací žijeme a dokud nejsme s výsledkem spokojeni, nebo prostě nenajdeme ten správný kreativní úhel, který funguje, tak nezastavujeme a jedeme pořád dál. (…a to jsme občas už přes budget, ale k čemu by ta naše práce byla, kdyby nefungovala… )

Chcete s námi zažít podobnou jízdu? Svěřte nám svůj e-shop. Pokud chápete, že kvalitní práce něco stojí, ale zároveň se díky ní máte možnost rychle akcelerovat a vyrůst, dáte nám plnou důvěru a plácneme si, tak se můžete těšit na přístup, který jste ještě od agentury nezažili. 

(Samozřejmě nejdříve mrkneme, zda mají vaše produkty podle nás potenciál a zda je váš e-shop pro UX/CRO stránce schopen růst a prodávat – s tím vším vám samozřejmě rádi také pomůžeme!)

Za gameplan.cz Filip Schleif

Chtěli byste, abychom se podobným způsobem pustili do restartu Vašeho webu? Není nic jednoduššího než se nám ozvat!