Planning the game

Udime-grilujeme.cz

komplexní tvorba identity

Všechno hezky popořadě

V Prostějově tento rok vznikl jeden z největších tuzemských e-shopů s rozsáhlým sortimentem na uzení a grilování. Náš klient, který v ČR a na Slovensku již několik let provozuje výhradní zastoupení velkého počtu významných brandů na poli uzení a grilování se rozhodl vytvořit si vlastní B2C e-shop. Měli jsme tu čest pro něho vymyslet zbrusu nový brand včetně maskota, e-shopu na míru, launchovacích kampaní a celý ho od nuly nastartovat. Na projektu jsme začali makat už v roce 2021 a v květnu 2022 jsme spustili e-shop. Tak se pojďme podívat na to, jak to všechno začalo a co všechno jsme pro klienta zpracovali.

čas na brand

Pořádné logo je základ

Vše začalo několika produktivními schůzkami s klientem, vypracováním společného podrobného zadání, průzkumem trhu, stanovením si barev, kreativních směrů, referencí… a pěkně od začátku jsme se do toho pustili. První zásadní úkol byla tvorba loga, klient má poměrně dlouhou doménu, název udime-grilujeme.cz již existoval a to byl pro logo celkem oříšek. Představili jsme přes 10 návrhů a nakonec jsme vybrali ten vítězný, který je kompaktní a dokonale ztvárňuje nově vzniklou značku. Vytvořili jsme úvodní jednoduchý manuál pro použití barev, typografii, atd… 

kdo je pepé deblín?

Ilustrace maskota

Pepé Deblín – to je náš nový maskot. Při jeho tvorbě jsme oslovili našeho oblíbeného ilustrátora a od hrubých skic jsme si celkem rychle odladili finální podobu. Připravili jsme i několik pozic a outfitů, jak pro grily, tak pro udírny. S ilustrátorem jsme dali dohromady ještě několik dalších stylových ilustrací, kterými jsme doplnili design webu a další různé materiály. Maskot i ilustrace dodali celému projektu originální kouzlo a zapamatovatelný styl.

kresby ožívají

V Prostějově jsme rovnou novými prvky obrandovali prodejnu.

woocommerce a wordpress

Tvorba e-shopu na míru

Základ bychom měli a teď nás čekalo to nejsložitější, vytvořit propracovaný e-shop na míru, který zároveň přebere všechny funkce stávajícího B2B řešení. Po konzultacích s klientem jsme došli k názoru, že nejrozumnější řešení v poměru cena výkon bude pro klienta Woo-commerce na nejrozšířenější světové platformě WordPress. Díky tomuto řešení navíc klient web vlastní a nemusí řešit různé platby licencí, úpravy a další a další neflexibilní problémy spojené s uzavřeným řešením, které dost agentur nabízí.

Dle analýzy klíčových slov jsme připravili strukturu e-shopu, low fidelity prototypy pro mobil a desktop a postupně jsme prototyp ve Figmě testovali a ladili a přecházeli do high fidelity návrhu, který už byl téměř totožný s finálním designem. Klient měl spoustu specifických přání na design, obsah a funkce e-shopu, takže je e-shop skutečné nabitý různými vychytávkami a nestandardními funkcemi. Celý e-shop jsme vytvořili na míru včetně čistého kódu, maximální rychlosti a čistého adminu.

Po finalizaci designu jsme naprogramovali celý admin, tak aby neobsahoval zbytečné věci, které by web zpomalovaly a zároveň byl jednoduchý a intuitivní pro denní práci s e-shopem. Zaškolili jsme klienta, jak přidávat zboží, atd… a pomalu přišel čas e-shop spustit. 

nastavení prodejní strategie

Je čas začít prodávat

Dali jsme dohromady důmyslnou 360 architekturu veškeré komunikace a výkonnostních kampaní. Od začátku jsme naplno spustili testování různých kreativ a tone of voice. Po krátké době jsme si vše ucelili a vydali se směrem, který nám z testování vyšel jako nejlepší. Všechny kampaně škálujeme a neustále rozšiřujeme. Pracujeme s Facebook (Meta) Ads, Google Ads, Sklikem, zbožovými srovnávači, e-mailingem… Vytvořili jsme pro klienta funkční šablony a zapojili jsme automatizace kampaní, jak v e-mailingu, tak na Facebooku. Klient od začátku i přes to, že není ve větším městě, neustále roste a z nuly po nějakém půl roce, se jen díky online prodeji, dostal do zelených čísel. Podařilo se nám vybudovat ziskové kampaně, které stále rozšiřujeme a hledáme další možnosti, jak navýšit tržby pomocích dalších cest. Klient se již dostal obratově na slušná čísla a uvidíme, co přinese příští sezóna, kde máme cíl stát se jedním z největších e-shopů v ČR.

Chtěli byste, abychom se podobným způsobem pustili do restartu Vašeho webu? Není nic jednoduššího než se nám ozvat!