Popis klienta
Zdravé dobroty
Jak už název sám napovídá, e-shop se specializuje na semínka a ořechy.
Na své si přijdou, jak mlsalové, kteří si vyberou z široké nabídky polev a slaných mixů, tak i zastánci zdravého stravování, ti mohou naopak sáhnout po mladém ječmenu a pohankové kaši, pro správný start dne. V neposlední řadě tu je nabídka i pro školou povinné, ti ořechy doplní energii, kterou ztratili během namáhání mozkových závitů.
V sortimentu tedy naleznete širokou škálu ořechů, semínek, sušeného ovoce. V polevě i bez. Dále nabízí zdravé tuky, müsli, sušené maso, čaje, doplňky stravy a náhrady za klasický rafinovaný cukr.
co jsme dělali?
Jak nakopnout tržby zaběhnutého
e-shopu o 232% za 3 měsíce?
- v únoru jsme začali spolupracovat s e-shopem orechy-seminka.cz
- do konce dubna jsme navýšili tržby o 232% oproti lednu
- začínali jsme s celkovým PNO 7,3% a cílem navyšovat tržby, přivádět nové zákazníky a zůstat v PNO 10%. V dubnu celkové PNO činilo pouze 7,2%!
- návštěvnost jsme zvedli o 155%
Na čem jsme všem pracovali?
- Analýzy
– konkurence
– příležitosti na trhu
– stávající stav e-shopu
– analýza klíčových slov - Kreativní komunikační styl
- Sociální sítě – organická část, růst
- Plán obsahu eshopu i blogu na základě klíčovky
- Redesign eshopu, loga a přefocení produktů
- PPC strategie
- Facebook – placená část
- Rozfázovaná komunikace dle frameworku See-Think-Do-Care
- Design nových obalů
- Spolupráce s bloggery a influencery
Začátky a analýzy ?
Když jsme eshop v lednu přebírali, byl kvůli nedostatku času a marketingových znalostí majitele, v takové “udržovací fázi”. Generoval nějaké tržby, ale z marže se poplatila reklama, pracovníci, kteří se starali o kompletaci a odesílání a nakonec vše vycházelo cca nula k nule. Tržby nebyly nějak závratné.
Majitel eshopu za námi přišel s tím, že by chtěl komplexně pomoct jeho business nakopnout a dát mu profesionální formu. Celou práci jsme si rozfázovali a postupně se pustili do jednotlivých kroků. Na začátku jsme poměrně dost času věnovali pečlivé analýze konkurence, technickému stavu a klíčovým slovům. Sesbíraná data nám dala spoustu poznatků ať už v plánování obsahu a textů na webu, tak ale i v potenciálu některých nových produktů.
V první řadě bylo nutné přefotit veškeré vlastní fotky na webu, aby byly produkty prezentovány více sexy a uceleně. Každý produkt jsme nafotili z více úhlů, různé detaily, pohledy, atd… Zároveň jsme se pustili do přepisování popisků produktů a v plánu máme nadále na obsahu systematicky pracovat dle stanovené SEO strategie. Na naše doporučení jsme rozšířili sortiment o zajímavé produkty a tyto příležitosti stále vyhledáváme a s majitelem konzultujeme. Web jsme prošli z hlediska UX a zapracovali jsme poměrně dost úprav, díky kterým je nyní přehledný a zákazník najde to, co potřebuje. Na úpravách stále ještě pokračujeme. Zákazník má eshop na shoptetu, což je podle našeho názoru ideální platforma pro začínající, menší a střední eshopy.

Milujeme ořechy a kreativitu
Naší doménou je kreativita, tým má letitě zkušenosti z velkých kreativních agentur a naše firemní filozofie je dělat věci zábavně a tak, aby nás bavily. Proto pro každého klienta vytváříme kreativní komunikační styl. Chceme aby se značka prezentovala originálně, zapamatovatelně a na trhu vyčnívala.
Dali jsme hlavy dohromady a přišli jsme s konceptem animovaných postaviček podle hlavních produktů eshopu, tedy: Mandle, kešu, pistácie, atd… Každá postavička má svůj charakter založený na pozitivních vlastnostech daného produktu. Vytvořili jsme vizuální komunikační styl, který jsme dále aplikovali na web, sociální sítě a další komunikační kanály. S klientem jsme vytvořili sadu obalů, kde pro něho zajišťujeme i tisk, pracujeme na designu polepů dodávek, atd…

Sociální sítě a jak na ně?
Klient dlouhodobě a však nesystematicky fungoval na Facebooku. Instagram měl vlastně jen založený, bylo tam pár fotek a tím to končilo. Stanovili jsme si cíle a začali Instagram postupně budovat. Feed graficky a uceleně plánujeme, vytváříme animované postavičky, doplňujeme o recepty a další obsah s přidanou hodnotou. Počet followers na Instagramu se od začátku spolupráce rozsrostl z nějakých 400 na necelých 1600. Hodně spolupracujeme s influencery, díky kterým se nám daří budovat důvěru na sociálních sítích a akvizovat nové zákazníky z kanálů, které se dříve vůbec nevyužívaly. Facebooku jsme dali řád a nyní máme v plánu se ještě více pustit do samostatné komunikace v organické části Facebooku. Dle analýzy klíčových slov přidáváme minimálně 2 nové články na blog měsíčně, což nám, spolu s ostatními kroky jako nové popisky, kategorie, atd… pomáhá dlouhodobě navyšovat organickou návštěvnost.
Komunikační styl jsme propojili i do placených kampaní na FB a Google a Skliku.
Daří se nám dlouhodobě kampaně na všech kanálech škálovat a věříme, že za pár měsíců bude klient tržbami ještě úplně někde jinde. Na Facebooku testujeme neustálo nová publika a zkoušíme je zaujmout různými variantami kreativ. Podařilo se nám objevit několik zajímavých reklam, které dlouhodobě velmi dobře fungují. Celkovou komunikaci máme rozfázovanou dle See-Think-Do-Care frameworku a se zákazníky pracujeme. Provádíme ho celým nákupním procesem a nekomunikujeme jen s cílem zakaždou cenu prodávat. Díky tomu se nám daří udržet nízké PNO a kontinuálně navyšovat tržby a základnu věrných zákazníků, kteří se k nám vrací.
