Jak jsme nastartovali marketing jednoho z největších rybářských obchodů v ČR a SK?
Ve spolupráci s Tropic Fishing se nám povedl kapitální úlovek! Po několikaměsíční oťukávačce, během které jsme razantně navýšili tržby z Facebooku a zaznamenali nárůst počtu sledujících na firemním Instagramu o 140 %, a přitom udrželi podíl nákladů na obratu pod 2 %, se nám Tropic rozhodl svěřit kompletní marketing. Jak se přebírá tak velký klient a co všechno jsme museli ošetřit?
![](https://gameplan.cz/wp-content/uploads/2020/09/Barevna-pozitiv.png)
Popis klienta
Tropic Fishing
Internetový obchod Tropic Fishing navazuje na tradici známé rybářské prodejny v Liberci, která funguje už od roku 1993 a kam náš šéf Filip chodil už jako malý nakupovat. Tropic Liberec byl pravděpodobně vůbec první větší český rybářský e-shop a celé roky vládl českému trhu. Během 20 let existence se Tropic neustále rozšiřoval a pořád patří mezi špičku prodejců rybářského vybavení. A s nabídkou více než 100 000 produktů disponuje nejširším sortimentem v ČR i na Slovensku. Na podzim roku 2020 Tropic zásadně redesignoval e-shop a při této příležitosti jsme se také my obuli do “redesignu” kompletního marketingu a veškerých online aktivit.
![](https://gameplan.cz/wp-content/uploads/2020/09/1-1.jpg)
Jak to začalo
Láska už od mala?
Úplný začátek hledejme ještě v hlubokých devadesátkách, kdy Filip chodil už jako dítě nakupovat rybářské potřeby do původní kamenné prodejny v Liberci. Od té doby hodně vyrostl on i Tropic, Filip je stále nadšený rybář, a tak když se v červenci roku 2020 naskytla šance pomoci jeho srdeční záležitosti, nezaváhal ani minutu. A od té doby se začala spolupráce s Tropicem rozvíjet. Během následujícího půl roku jsme se dostali do pozice, že v podstatě fungujeme jako plnohodnotné externí marketingové oddělení a pro klienta zajišťujeme široké spektrum služeb.
Rozsah spolupráce
Naše úkoly.
- Audit – PPC kanály, zbožáky, CRO/ UX, SEO, E-mailing
- Příprava komunikační strategie a obsahového plánu
- STDC struktura kampaní na FB a navýšení tržeb z tohoto kanálu
- Komplet správa PPC a zbožáků
- SEO
- Nastartování Instagramu
- Nastavení reportingu přes GDS, nastavení správného komplexního měření přes GA
- Přestavba marketingového týmu
![](https://gameplan.cz/wp-content/uploads/2020/09/Tropic_ikony_02-3.png)
![](https://gameplan.cz/wp-content/uploads/2020/09/Tropic_monitor_orez.png)
Průběh
Pustili jsme se do práce!
Během jednoho měsíce jsme přebrali marketingovou štafetu od renomované agentury, která laťku nasadila poměrně vysoko! Oproti ní však máme jednu obrovskou výhodu – nejsme jen analytici, ale také kreativci a hlavně rybáři, takže kromě analytiky a výkonnostních kampaní dokážeme produkovat kvalitní rybářské materiály od grafiky, přes články na blog až po videa s náročnější produkcí.
Máme na starost obchodní strategie, obsah, sociální sítě, produkci, affiliate, PPC kampaně, zbožáky, SEO i plánování kompletního reklamního rozpočtu pro celou firmu. Osm z nás pracuje takřka fulltime na tom, abychom posunuli Tropic na úplnou špičku rybářského CZ i SK trhu.
Gameplan
Audit je základ
I. Nejprve jsme Tropicu vypracovali komplexní, více než 50 stránkový audit. Rozebrali jsme veškerá data, UX/UI a další CRO aspekty. Z dat jsme vytvořili strategii. Tu postupně metodicky aplikujeme a:
- Ladíme nově spuštěným e-shop k dokonalosti
- Rozšiřujeme brand na slovenský trh
- Škálujeme PPC kampaně na Facebooku, v Google Ads, Skliku a Zbožácích
- Pracujeme na SEO a na tom, aby byl Tropic na internetu ještě více vidět
II. Vytvořili jsme promyšlený komunikační koncept s uceleným grafickým stylem a sjednotili Tropicu veškerou komunikaci na sociálních sítích, v e-mailingu i na webu tak, aby vycházela z CI manuálu a zároveň měla koule.
III. Rozšířili jsme tým rybářů pod vlajkou Tropicu o zajímavé influencery z oboru a lidi s nadšením pro fotografování a sociální sítě. Dosah je pro nás důležitý, ale stěžejní je skutečná kvalita daného rybáře, protože podcenění této skutečnosti může mít nenapravitelné následky.
![](https://gameplan.cz/wp-content/uploads/2020/09/Tropic_audit.png)
![](https://gameplan.cz/wp-content/uploads/2020/09/Tropic_bannery-2.png)
Komunikační kanály
Kde komunikujeme?
- Socialní sítě – Facebook, Instagram
- Influencer marketing
- E-mailing
- Affiliate
- PPC
- Zbožáky
- Blog
Sociální sítě
Facebook & Instagram
Nastavení správné funnelové struktury FB kampaní dle frameworku See-Think-Do-Care a 360° propojení organické i placené části komunikace rychle přineslo kýžené ovoce. A za poměrně krátkou dobu posunulo Tropic o obrovský kus dál. Klient měl před naším zásahem spuštěný pouze jeden obecný remarketing, takže jsme rozjeli do té doby zcela chybějící akviziční, retenční i re-engagement kampaně, ale přitom stále držíme PNO (podíl nákladů na obratu) pod 2 %.
Hodně jsme také zapracovali na Instagramu, kde firemní profil už po pár měsících zaznamenal nárůst počtu sledujících o 140 %. Navýšili jsme také investici do FB reklam o 400 %. Tyto úpravy vedly k několikanásobnému navýšeni tržeb i zisku z obou kanálů.
S využitím vhodné strategie a kvalitního obsahu začínáme budovat strukturu reklam i na slovenském trhu, kde se nám prostřednictvím akvizičních a remarketingových kampaní postupně daří získávat nové a nové zákazníky. Kompletním překopáním konceptu newsletterů pak klientovi každým mailem přinášíme objednávky za spoustu pěněz 🙂
![](https://gameplan.cz/wp-content/uploads/2020/09/ig_post.png)
Influencer marketing
Tým rybářů & influencerů
Díky týmu influencerů ve kterém jsou mistři světa, kaprařské legendy i mladí nadějní rybáři se dostává brand blíže ke svým zákazníkům a je schopný jim prezentovat své vlastní materiály, zprávy od vody, přenosy ze závodů, recenze na produkty apod.
Newslettery & e-mailing
Každý týden to nejaktuálnější
E-mailing je pro klienta hodně důležitý kanál. Zde jsme vypracovali nové šablony a nastavili jasná pravidla, díky kterým se e-maily posunuly o několik levelů dál. Pracujeme zde samozřejmě s daty a šablony postupně optimalizujeme. E-maily nyní stále rozšiřujeme o automatické série.
![](https://gameplan.cz/wp-content/uploads/2020/09/Tropic_NL-2.png)
![](https://gameplan.cz/wp-content/uploads/2020/09/Tropic_carousel.png)
PPC & zbožové srovnávače
Škálujeme ke hvězdám
Našli jsme potenciál v různých aspektech PPC kampaní, které nyní postupně aplikujeme. Během posledních měsíců stále navyšujeme spend a daří se nám držet PNO na velmi dobré hodnotě.
Co se týká zbožáků – mezi prvními kroky jsme přes nástroj Mergado upravili feed a pohráli si s marží produktů, tak abychom mohli efektivněji biddovat a na zbožových srovnávačích zlepšit výsledky.
Blog
Kdo si chce počíst?
Máme vytvořený plán témat a článků s ohledem na klíčovku a atraktivností pro rybáře. Na článcích si dáváme opravdu záležet. Do nově vytvořeného komplexního reportingu v Google Data Studio jsme zahrnuli i záložku SEO, kde sledujeme přínos všech článků a celkový vývoj a výkon SEO!
![](https://gameplan.cz/wp-content/uploads/2020/09/Tropic_magazin-2.png)
Video reference
S klienty máme silné pouto
Koukněte se na krátké shrnutí naší spolupráce s jedním z největších e-shopu s rybářskými potřebami v České republice. Ve videu vystupuje Miroslav Křížek, který ve firmě řídí chod e-shopu a některé části marketingu.
A to je teprve začátek!
Makáme, makáme, makáme ...
Postupně budeme informovat, jak se vyvíjí čísla a kam až dokáže síla Gameplanu Tropic Fishing v rybářském světě posunout.