fbpx
Planning the game

Tropic Fishing

Jak jsme nastartovali marketing jednoho z největších rybářských obchodů v ČR a SK?

Ve spolupráci s Tropic Fishing se nám povedl kapitální úlovek! Po několikaměsíční oťukávačce, během které jsme razantně navýšili tržby z Facebooku a zaznamenali nárůst počtu sledujících na firemním Instagramu o 140 %, a přitom udrželi podíl nákladů na obratu pod 2 %, se nám Tropic rozhodl svěřit kompletní marketing. Jak se přebírá tak velký klient a co všechno jsme museli ošetřit?

Popis klienta


Tropic Fishing

Internetový obchod Tropic Fishing navazuje na tradici známé rybářské prodejny v Liberci, která funguje už od roku 1993 a kam náš šéf Filip chodil už jako malý nakupovat. Tropic Liberec byl pravděpodobně vůbec první větší český rybářský e-shop a celé roky vládl českému trhu. Během 20 let existence se Tropic neustále rozšiřoval a pořád patří mezi špičku prodejců rybářského vybavení. A s nabídkou více než 100 000 produktů disponuje nejširším sortimentem v ČR i na Slovensku. Na podzim roku 2020 Tropic zásadně redesignoval e-shop a při této příležitosti jsme se také my obuli do “redesignu” kompletního marketingu a veškerých online aktivit.

Jak to začalo

Láska už od mala?

Úplný začátek hledejme ještě v hlubokých devadesátkách, kdy Filip chodil už jako dítě nakupovat rybářské potřeby do původní kamenné prodejny v Liberci. Od té doby hodně vyrostl on i Tropic, Filip je stále nadšený rybář, a tak když se v červenci roku 2020 naskytla šance pomoci jeho srdeční záležitosti, nezaváhal ani minutu. A od té doby se začala spolupráce s Tropicem rozvíjet. Během následujícího půl roku jsme se dostali do pozice, že v podstatě fungujeme jako plnohodnotné externí marketingové oddělení a pro klienta zajišťujeme široké spektrum služeb.

Rozsah spolupráce

Naše úkoly.

  1. Audit – PPC kanály, zbožáky, CRO/ UX, SEO, E-mailing
  2. Příprava komunikační strategie a obsahového plánu
  3. STDC struktura kampaní na FB a navýšení tržeb z tohoto kanálu
  4. Komplet správa PPC a zbožáků
  5. SEO
  6. Nastartování Instagramu
  7. Nastavení reportingu přes GDS, nastavení správného komplexního měření přes GA
  8. Přestavba marketingového týmu

Průběh

Pustili jsme se do práce!

Během jednoho měsíce jsme přebrali marketingovou štafetu od renomované agentury, která laťku nasadila poměrně vysoko! Oproti ní však máme jednu obrovskou výhodu – nejsme jen analytici, ale také kreativci a hlavně rybáři, takže kromě analytiky a výkonnostních kampaní dokážeme produkovat kvalitní rybářské materiály od grafiky, přes články na blog až po videa s náročnější produkcí. 

Máme na starost obchodní strategie, obsah, sociální sítě, produkci, affiliate, PPC kampaně, zbožáky, SEO i plánování kompletního reklamního rozpočtu pro celou firmu. Osm z nás pracuje takřka fulltime na tom, abychom posunuli Tropic na úplnou špičku rybářského CZ i SK trhu.

Gameplan

Audit je základ

I. Nejprve jsme Tropicu vypracovali komplexní, více než 50 stránkový audit. Rozebrali jsme veškerá data, UX/UI a další CRO aspekty. Z dat jsme vytvořili strategii. Tu postupně metodicky aplikujeme a:

  • Ladíme nově spuštěným e-shop k dokonalosti
  • Rozšiřujeme brand na slovenský trh
  • Škálujeme PPC kampaně na Facebooku, v Google Ads, Skliku a Zbožácích
  • Pracujeme na SEO a na tom, aby byl Tropic na internetu ještě více vidět

II. Vytvořili jsme promyšlený komunikační koncept s uceleným grafickým stylem a sjednotili Tropicu veškerou komunikaci na sociálních sítích, v e-mailingu i na webu tak, aby vycházela z CI manuálu a zároveň měla koule. 

III. Rozšířili jsme tým rybářů pod vlajkou Tropicu o zajímavé influencery z oboru a lidi s nadšením pro fotografování a sociální sítě. Dosah je pro nás důležitý, ale stěžejní je skutečná kvalita daného rybáře, protože podcenění této skutečnosti může mít nenapravitelné následky.

Komunikační kanály

Kde komunikujeme?

  • Socialní sítě – Facebook, Instagram
  • Influencer marketing
  • E-mailing
  • Affiliate
  • PPC
  • Zbožáky
  • Blog

Sociální sítě

Facebook & Instagram

Nastavení správné funnelové struktury FB kampaní dle frameworku See-Think-Do-Care a 360° propojení organické i placené části komunikace rychle přineslo kýžené ovoce. A za poměrně krátkou dobu posunulo Tropic o obrovský kus dál. Klient měl před naším zásahem spuštěný pouze jeden obecný remarketing, takže jsme rozjeli do té doby zcela chybějící akviziční, retenční i re-engagement kampaně, ale přitom stále držíme PNO (podíl nákladů na obratu) pod 2 %.

Hodně jsme také zapracovali na Instagramu, kde firemní profil už po pár měsících zaznamenal nárůst počtu sledujících o 140 %. Navýšili jsme také investici do FB reklam o 400 %. Tyto úpravy vedly k několikanásobnému navýšeni tržeb i zisku z obou kanálů.  

S využitím vhodné strategie a kvalitního obsahu začínáme budovat strukturu reklam i na slovenském trhu, kde se nám prostřednictvím akvizičních a remarketingových kampaní postupně daří získávat nové a nové zákazníky. Kompletním překopáním konceptu newsletterů pak klientovi každým mailem přinášíme objednávky za spoustu pěněz 🙂

Influencer marketing

Tým rybářů & influencerů

Díky týmu influencerů ve kterém jsou mistři světa, kaprařské legendy i mladí nadějní rybáři se dostává brand blíže ke svým zákazníkům a je schopný jim prezentovat své vlastní materiály, zprávy od vody, přenosy ze závodů, recenze na produkty apod.

Newslettery & e-mailing

Každý týden to nejaktuálnější

E-mailing je pro klienta hodně důležitý kanál. Zde jsme vypracovali nové šablony a nastavili jasná pravidla, díky kterým se e-maily posunuly o několik levelů dál. Pracujeme zde samozřejmě s daty a šablony postupně optimalizujeme. E-maily nyní stále rozšiřujeme o automatické série.

PPC & zbožové srovnávače

Škálujeme ke hvězdám

Našli jsme potenciál v různých aspektech PPC kampaní, které nyní postupně aplikujeme. Během posledních měsíců stále navyšujeme spend a daří se nám držet PNO na velmi dobré hodnotě.

Co se týká zbožáků – mezi prvními kroky jsme přes nástroj Mergado upravili feed a pohráli si s marží produktů, tak abychom mohli efektivněji biddovat a na zbožových srovnávačích zlepšit výsledky.

Blog

Kdo si chce počíst?

Máme vytvořený plán témat a článků s ohledem na klíčovku a atraktivností pro rybáře. Na článcích si dáváme opravdu záležet. Do nově vytvořeného komplexního reportingu v Google Data Studio jsme zahrnuli i záložku SEO, kde sledujeme přínos všech článků a celkový vývoj a výkon SEO!

A to je teprve začátek!

Makáme, makáme, makáme ...

Postupně budeme informovat, jak se vyvíjí čísla a kam až dokáže síla Gameplanu Tropic Fishing v rybářském světě posunout.

Chtěli byste, abychom se podobným způsobem pustili do restartu Vašeho webu? Není nic jednoduššího než se nám ozvat!